Arbetsdag hemma

I dag har jag känt mig duktig! Åkte först till tygaffären och köpte tyg till nya gardiner i köket och rumet. När jag kom hem från samhället började jag att torka fönstren å vipps så var alla fönster torkade. Köksgardinerna blev också sydda och upphängda. Jag påbörjade att sy rumsgarndinerna men han inter riktigt klart för hungern började knacka på.

Lars har tagit upp potatis. Vi satte även tjejerna i arbete idag. Ida gjorde lunch och rensade Dumbos, vår kanin, bur. Emma tog bort döda blommor ute och rensade ur växthuset. Linnea städade bilen ut och invändigt. Ja fam Gustafssons har haft en familjearbetsdag.

I dag blev det lax och potatis till middag. Linnea åkte efter middagen till Marcus. Jag, Lars, Ida och Doris åkte ut till skogen för att se om vi kund hitta kantareller. Jag kan säga att jag förr aldrig hittat kantareller men Hut sa Rut, Vi hittad kantareller =). Det blev en lite korg som fylldes. Nu är det förvälda och stoppade i frysen.

Har sett premiären av "Här är ditt liv" Jag mins när det gick med Lasse Holm och att jag tyckte det var bra. I kväll var det Mikael Persbrant som blev kidnappad. Ja 1½ tim bara sprang iväg.

Hej Svejs

Kommentarer
Postat av: Therese

Kul att du är tillbaka här på bloggen, har saknat dig. Vi hörs imorgon. Kram och gonatt.

2009-09-13 @ 00:29:03
Postat av: Ewa

Välkommen hem trevligt att du är tillbaka.

Ja visst var det bra Här är ditt liv han är ju så härlig Persbrandt.

Ha det.

2009-09-13 @ 08:02:08
Postat av: Simone

Vi vill se bilder från semestern!

2009-09-13 @ 15:03:08
URL: http://simonewennberg.blogspot.com
Postat av: Ullet

Jag fattar inte var folk hittar alla kantareller som inte finns i fjällen. ;) Kära nån, giv mig ett kantarellställe så man får sig en kantarellmacka. :) Skönt att ha en hel armada som kan komma och hjälpa till så där. Härlig dag du beskriver!

2009-09-13 @ 21:17:20
URL: http://gammelbyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0