Helgens trevligheter!

I går lördag kom mamma vid 9.30. Vi gjorde vår årliga rödbetsinläggning. Det var ju ett otrolig fint väder så vi passade på att gå en lång promenad i skogen. Det blev så mycket som 1½ tim. När vi kom hem drack vi kaffe ute i glasaltanen. En riktigt härlig lördags dag. Trevligheterna fortsatte på lördagkväll när vi åkte till Skellefteå. Vi var bjudna till Therese, Patrik och lille Jacob. Där blev vi bjuden på en god förrätt med lax och räkor på toast och till varmrätt fläskfilegryta med rotsaker i ugn. Till efterrätt blev det glass. Å vad gott det var. Vi planerade lite för deras kommande bröllop där jag och Lars har fått äran att vara värdpar. Nu blir det att smida lite planer så Therese och Patrik får en minesrik dag! Dagen började med en härlig morgon promenad i skogen tillsammans med Lars och Doris. I dag har vi varit i Norsjö och gratulerat Mona som fyllt 50 år. Där var det ett gott buffébord som var uppdukat. Nu blir det att se ensam mamma söker tillsammans med Linnea.

Jag vill passa på att tacka Theres och Ewa som alltid komenterar min blogg. Önskar att fler gjorde det.

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack själv för att du kommenterar på min blogg. Tack för igår också var riktigt trevligt. Tvivlar inte en sekund på att ni kommer ordna så vi får en minnesrik dag. Kram

2009-10-18 @ 19:43:55
Postat av: Ullet

Låter så mysigt att ha en sån årlig återkommande grej att göra tillsammans. :) Så skulle jag också vilja göra med min mamma.



Jag kunde ju inte veta vad som fanns i den där svarta påsen, det är ju inte ens min bil. ;) Han får i fortsättningen städa sin egen bil.. :D

2009-10-23 @ 07:34:45
URL: http://gammelbyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0