Skogen, Stan och städning

Lördagen började med en härlig promenda ute i skogen med Doris. Sedan åkte vi hockey bussen till Skellefteå för att se AIK-Brynäs matchen slutade 2-2. Efter matchen gick vi till Monica och Hans dit vi var bjudna på middag. Där var även Susanne, Sören och Annso. Monica och Hans har flyttat till ett hus på Alhem. Å det var så fint. Många ideér fick vi som var där. Tackar monica och Hans för den jättegoda maten som bjöds. Vi han även med att spela ett spel som absolut gick i min smak. Musik texter som man skulle fylla på med följad rad, super kul!

Idag åkte jag, Lars och Doris också till skogen på en härlig promenad. Man måste passa på när man är ledig och hinner ut i ljuset. Vi hittade en utegran som vi ska ha på altanen. Inte den finaste vi haft men det får duga. Inne granen få vi söka en annan helg. Linnea vill också ha en gran i sin lägenhet så det blir att även hugga en till henne.

När vi kom hem från skogen satte jag mig ner vid datorn och började skriva på mitt plederande för budgeten som ska tas i fullmäktige på tisdag. Hoppas att det blir bra. Jag gillar egenligen inte att läsa från ett papper men när det är budget känner jag att jag vill ha något att förhålla mig till.

Till middag stekte jag kotletter med apelsinsås det blev väldigt gott. Linnea och Marcus komme och åt middag med oss. Sedan rensade vi Linneas rum på allt skort som har blivit samlat under massa år. Linnea har sedan hon varit liten samlat på kapsyler hon hade fylda konsumkassar =) Ja det var några tusen. Nu vid 19 års ålder åkte dem men det syntes att det bjöd emot för henne. Något annat vi fann var hennes skyttetavlor som hon hade sparat. Ja snacka om att vara en hamster.


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som ni haft en skön och trevlig helg. Kram

2009-11-15 @ 21:39:09
Postat av: Ullet

Visst är det kul att komma hem till någon som har det fint hemma och då inspiration? Inte för att det syns här hemma iofs men ändå. :) Det känns iaf roligare.

2009-11-16 @ 07:21:03
URL: http://gammelbyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0