Nu är det klart!

Ja då var alla tomtarna framme! Det tar tid men det blir så fint när det är klart. Jag och Lars har även varit ute och hängt upp ljusen i trädgården.

Jag och Lars har även varit ut en sväng på skyltsöndag på byn. Men det är något som jag inte tycker om med dagens skyltsöndag och det är att affärena har öppet. Jag vill att de ska vara som när man var liten. Affärena stängda och jag vill se  tomtar som leker i skyltfönstren. Å i år fanns ingen snö men man får tänka lite positivt, det regnade då i alla fall inte.

Så nu sitter jag och tittar på vårt smyckade hem och tänker faktiskt slå mig ner i soffan och brodera lite. Lägger in lite bilder på mina tomte landsskap.



Dessa tomtar står fint vid vår tv i rummet.




Tomtar som ser om mina tjejer och Doris.



Dessa är nog de finaste tomtar jag har, nämlingen Gnomi tomtar. Tavlorna med röda ramar har jag broderat själv =)



Dessa står på byrån i hallen. Bonade är gammal och kommer från Lars mamma.

Ja det var några av mina tomatar som jag har!

Kommentarer
Postat av: Moderen

Oj, så fina tomtar och tavlor! Nu blev jag sugen på att brodera! Nåja, jag hinner ju inte klart till iår, så då kan man ju lika gärna vänta till efter nyåret.;-) Kul att se, att några av dina tomtar har släktingar hos mig och dom ser faktiskt likadana ut.

:-)

2009-11-29 @ 21:08:25
URL: http://tantgochlivet.blogg.se/
Postat av: robin

jäklar åsen du är ju fan galen i tomtar!

2009-11-29 @ 21:28:46
Postat av: Therese

Jättefint har du som alltid med dina tomtar. Själv har jag inga tomtar uppe än, har inte hunnit. Kram

2009-11-29 @ 22:03:59
Postat av: Ullet

Så härligt det ser ut! :) Jag vill också ha fina broderade tomtetavlor men de lyser med sin frånvaro här. :( :D

2009-11-30 @ 14:36:38
URL: http://gammelbyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0