Sol i hjärtat sol i sinnet

Å vilken härlig dag!!! Solen har skinit och det har varit varmt och skönt. Det är ju ändå tråkigt att värmen kommer nu i slutet av Juli när man ska börja om och jobba på måndag. Har snart haft 4 veckorssemester och soldagarna går nog att räkan på inte fullt två händer. Jag som älskar värmen och få njuta av att vara ute.

I dag gräddade jag våfflor till lunch åt 4 hungriga ungdomar. Till middag blev det färskpotatis från landet, inte de störa men goda ändå =). Till det blev det lax på grillen med en blandning av färsk dill, persilja och timjan på. Samt en dragonsås till. Å vet ni vad mer jag gjorde?? Jo plockade in färska morötter från landet lade dem i folie med smör och slat och lade på grillen, vet ni hur gott det blev?? Jag kan säga att det blev något så otroligt gott!!! Vi grillar otroligt mycket på sommaren, med mycket variationer.

Bad i poolen här hemma blev det också idag. Lite kallt men skönt ändå. Har även hunnit med lite bokläsning utemellan allt annat.

I kväll var vi ner till sjön med Doris och hon fick aporera en dammy som vi kastade i vattnet åt henne. Nu ligger det en utslagen hund i sackosäcken och sover så gott.

Oj vad mycket som hänt idag när jag tänker efter. Men en bra dag har det varit =))

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en underbar dag. Så härligt att solen visat sig även idag, man är inte direkt bortskämd med den. Åh så gott det låter med egna morötter. Kram

2009-07-30 @ 23:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0