Vi komma vi komma..........

Kors i taket! Doris sov till 10 i morse också!! Efter lunch blev det pepparkaksbak i huset. Linnea kom även hem och bakade pepparkakor vilket hon sedan fick ta med sig. Det gick så otroligt bra att baka vid 13,45 var vi klara. Då satte jag mig ner vid tv för att se reprisen på Robinson.

Ida och Emma har varit ute och byggt en jätte snögubbe här bak på gården. Doris gillar den inte för när hon går ut så skälle hon på den =).

Till middag idag blev det köttgryta och ris. För tillfället går det en fotbollsmatch på tv Everton - Tottham. Tror jag ska försöka ta fjärrkontrollen och slå över på något annat. Få se om jag lyckas =)

I dag är det 0,5 grader, jag vill inte att snön ska försvinna!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för den supergoda maten igår och det trevliga sällskapet. Buster har varit såå trött idag=)Kram Anna och Björn

2009-12-06 @ 21:49:31
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Therese

Jättefin snögubbe, såg den på Emmas blogg. Men jag förstår att Doris är rädd den =). Så gott med pepparkakor. Kram

2009-12-06 @ 22:13:23
Postat av: Gunnel S F

Å vad duktiga ni är! Pepparkakor känns jag för slö för att baka sen barnen blev större... synd egentligen för det doftar så gott och degen är det inge fel på heller.... ;-).

Ja tänk att hundar (och hästar också, för den delen) märker direkt om det är något nytt ute. Det kan vara otroligt skrämmande...inte undra på att de märker allting före husse och matte (oftast ;-) ...

2009-12-07 @ 07:49:13
URL: http://tantgochlivet.blogg.se/
Postat av: Gunnel S F

Jovisst har jag varit rökare en gång i tiden!!! ;-(

Men som sagt, jag slutade och det är jag mycket tacksam för! Jag var arton år när jag började både röka och dricka kaffe...så vem har sagt att man blir klokare ju äldre man blir...ja, det är när man blir riktigt gammal.... ;-)

2009-12-08 @ 01:21:08
URL: http://tantgochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0