Sorg i hjärtat

I dag ringde min lillasyster och var så ledsen. Hennes dotter som är 6 år är mobbad i skolan. Ja tänk att vara endast 6 år och ska måsta börja sin skolgång på detta sätt. Hon hade sett så framemot att börja skolan och nu har hon totalt tappat livsgnistan och vill inte gå till skolan. Jag blev så heligt FÖRBANNAD!. Jag uppmnadade att flytta henne fortast möjligt för att bryta mönster. Hon har ju just börjat skolan och hon har för många år kvar för att fortsätta plågas. Hon håller på tappa förtroendet för vuxna. En dag kom hon hem och hade ett blått knä, syrran frågade vad som hänt. Hon ville inte svara tillslut kom det hon hade blivit puttat in i massa stolar. Jag säger bara j.... ungar!!!!!!!!!!!!!!. Gråtigt har vi alla gjort idag. Men det måste få ett slut. Samtidigt som jag sa vi tar upp henne till norrland nu genast, för de ska komma hem till jul.

Läraren är medveten om problemet och lider med flickan och på måndag kopplas det in fler människor. Det finns en friskola i närheten där de bor som jag tyckte hon skulle ta kontakt med, vilket hon även gjort och som de ska besöka. En liten skola med inte så många elever. Jag tror på det!

Jag har nu i kväll beställ flygbiljett till henne. Linnea åker ner till Arlanda och hämtar henne. Ja vad gör man inte, kosta vad det kosta vill. Men i detta fall är pengar inte allt utan att flicka ska få ha roligt och komma från. Å vad jag, mamma, pappa, ja alla ska skämma bort henne, bad, leoslekland i Luleå, baka, åka till stan, Ja allt vi bara kan.

Kommentarer
Postat av: grannen

Stark gjort av er att ställa upp så. Jag lider med henne och hennes föräldrar. Många skolor och lärare vet tyvärr inte hur de ska bära sig åt och även om de gör det så finns ju inte de på plats varje sekund, och det är då mobbingen sker. BRA att ta tag i det direkt. Kan nog vara en bra idé att byta skola. Barn kan vara väldigt grymma med varandra. Hoppas det löser sig på bästa sätt, ingen av dem ska nöja sig med mindre! Annars får väl moster åka ner=) Kram Anna

2009-12-10 @ 22:11:02
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Therese

Ögonen är grymt glansiga ska jag säga. Fy f-n så grymt. Ingen, ingen ska behöva uppleva detta. Starkt av er alla att hjälpa dem i denna situation, men det är ju självklart en gång som denna. Hoppas det ordnar sig så hon får komma till friskolan och få en nystart. Tänk vad barn kan vara grymma med varandra, usch bara ryser när jag tänker på det. Sköt om dig och familjen vännen. Tänker på er. Kram

2009-12-11 @ 06:41:17
Postat av: Ewa

Ja man får riktigt ståpäls som Gunde sa hu så hemska barn kan vara mot varann.

Tur att hon får komma till Moster o bli ompysslad o glömma alla problem en stund.

Hoppas hon sen kan få byta skola o få en fortsatt lugn o fin skolgång.

Kram ha det bra.

2009-12-11 @ 07:43:47
Postat av: Gunnel S F

Jag får ont i magen när jag läser om din systerdotter. Vår familj har provat att lida och kämpa, bråkat och gråtit för ett av våra barn som också var tvungen att vara rädd i skolan. Det finns inget som gör så ont som när ens barn är olyckliga...och mobbig är så grymt, för jag vill påstå, att det beror lika mycket på mobbarnas föräldrar. För får inte man lära sig från liten att bry sig om andra, inte bråka osv. Då kan det bli hur olyckligt som helst.

Och viktigast är att barnet som blir mobbat, får känna att det är inte hon/han som gör fel, utan de elaka. Vi bytte skola åt vårt barn och det har vi inte ångrat. Det var också en mindre skola och det blev toppen! Det ska nog bli bra för din systerdotter också...och speciellt med en sån generös moster och kusiner! Tänk så bra världen skulle vara med fler människor som ni!!! :-)

2009-12-11 @ 10:01:07
URL: http://tantgochlivet.blogg.se/
Postat av: Gunnel S F

p.s. jag har bytt adress. d.s.

2009-12-11 @ 10:02:01
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Anna

Visst det skulle nog Lovisa gilla också, ni kan ju komma över på en kaffe någon dag så får tjejerna bekanta sig. Vore jättekul om de fann varandra. Kram Anna

2009-12-11 @ 15:07:19
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0