Shopping

Åkte till stan på morgonen. Linnea följde med som sällskap, kul!

Vi var en sväng på systemet först för att inhandla lite dricka till nyårsafton. Köpte en tröja till Lars på Espirit, jo han gillade den. Gick även på ljuspunkten och handlade en taklampa i Linnea och Marcus sovrum, de hade en ful epig lampa där. Tyckte det var dax för något bättre, ja mamma betalade förståss. Vi åt lunch ute på obs.

Sedan har vi sprungit på möbelaffärerna. Jag och Lars har bestämt att vi ska köpa en liten 2.a i Linneas gammla rum och en liten tv-bänk. Jag och Linnea hittade en nätt svart skin soffa som jag beställde på europa möbler. Tv-bänk hittade vi också på europa möbler. Det blev en vitlackerad, skit snygg. Soffan får vi om ca 10 dagar.

I morgon måste jag bege mig till Burträsk Järn & Färg för att titta på nya tapeter till rumet. Passar inte med gulbruna tapeter till vit tv-bänk och svart soffa. Tänkte försöka hitta något i svart och vitt förståss.

Jag älskar att skruva ihop möbler som kommer i kartong. Kunde inte vänta när jag kom hem utan slet upp förpackningen där tv-bänken låt och började läsa beskrivningen, å vipps så var den ihop satt =)).

Har även varit på hockey i kväll. Ska villigt erkänna att lusten inte var till 100 % att gå. AIK har ju förlorat nu i flera omgångar. Men i kväll blev det vinst mot Timrå med 2-0.


Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken trevlig dag ni har haft. Vad skoj att få göra om. Ja har man bara tiden så är det riktigt skoj att skruva ihop möbler. Förstår att lusten att gå på hockey inte riktigt fanns där men det var ju skoj att de vann, hoppas de fortsätter med det nu. Vi hörs. Kram

2009-12-29 @ 08:13:34
Postat av: Gunnel S F

Jo, det är ju jättekul att göra om. Jag och Anna gjorde ju om stora rummet uppe, som idag är hennes rum...det är nästan som en liten lägenhet när man tittar in där. Vi blev jättenöjda. Det är så kul att få göra! :-)

2009-12-29 @ 23:05:06
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0