Nyårs krönika

Ska fösöka minnas tillbaka från 2009 års början till slut.

Nyårsafton mellan 2008-2009 firade vi nera i Leksand hos Lina, Mikael, Tilda och Iris.
Min lillasyster Lina och hennes yngsta dotter Iris nyårsafton 2008-2009.

Under Januari hade Doris bott hos oss i ett år och det visade sig ju vara den vackraste labradoren som finns =) Hon röntgade sina höfter i januari vilket visade sig vara helt felfria.


Vår vackra ståtliga labrador Doris kortet taget i januari 2009 på soffan i köket.

FEBRUARI
6-8 Februari fick jag äran att få åka till Göteborg på partiråd med en massa andra folkpartister. På detta möte fastställdes bla listan för EU valet som skulle vara under hösten 2009.

14 Februari var det melodifestival i stan. Till detta gick vi med våra vänner Patrik och Therese. Efteråt blev det middat hos dem och säkerligen även en sen natt.

27 Februari hade jag en 50åring att fira. Det var gruppledaren för fp, HåkanLindh. Honom firade vi genom att den överaska honom på brinken. Han fick åka hiss på alimak, få massage på aqa spa och en avslutningsmiddag på scandic.
Samma dag avslöjades SEKAB affären och brinken var fyllda av press och media.


Håkan Lindh påväg upp i Alimak hissen.

Fredagen den 13 mars, var verkligen en otursfredag. Linnea ringde mig på jobbet och skrek och grät, hon hade krockat i stan. Jag slängde mig iväg till stan med Tore Karlsson. Tur att det ändå gick bra tillslut. Linnea hel men bilen skrot. Det resulterade i bilbyte till en mörkblå V50.

APRIL
6 April var det dax för operation i Luleå på Hermelinen av min högra tumme som jag förstörde när jag tapetserade under december 2008. Operationen gjordes under lokalbedövning, vilket jag hade gruvat mig jättemycket för. Men det ska då alla veta att de är inget att gruva sig för =).

27 April var det stormöte på Burträskarnas hus, Ryktet hade börjat gå om att gymnasienämnden hade planer på att lägga ner Naturbruks gymnasiet här i Burträsk. Det blev uppror i bygden och ännu har inget hänt i frågan och jag hoppas att det så inte häller blir.

MAJ
4-6 Maj åkte jag till Vara med personalnämden. Men det kan jag säga att det kunde lika gärna vara =). Minns detta som ett evigt resande. Flyg, tåg, buss. Dagarna gick mästa dels till att resa.

Linnea stackarn får besked från trafikstyrelsen om att hennes körkort dras in i två månader för den krock hon var med i februari. Ingen rolig dag för henne och oss andra.

JUNI
11 Juni var en stor dag för Linnea. Hon tog studenten! Tre år i gymnasiet på Kaplan, Samhälls idrott och hälsa.
Den 13 Juni hade vi studentbuffé här hemma för släkten. Linnea hade själv fått bestämma vilken mat hon skulle ha på buffé bordet.

Linnea i sin vackra klänning på studentdagen.

Midsommar
Midsommar firades detta år i Leksand hos Lina med familj. Regnet bara östen ner. Men vädergudarna var med oss när vi gick för att resa majstången. Midsommardagen var vi i "gropen" och lyssnade på musik tillsammans med massa glada Leksandsbor. Iris han även fylla tre år den 20 Juni. Det blev kalas med Tårta och presenter. Denna dag var det uppehåll så vi kunde sitta ute i trädgården och fika.

Ida och Aron följde med, vi ville ju ha barnvakt midsommardagen när vi skulle gå till "gropen" =).


Tilda är med och reser majstången  



Iris tre års dag.Tilda läser kortet och kusin Märta tittar på.


Aron, Ida och coola Iris. Här åker vi båt på Siljan i Mikals pappas båt som vi fick låna en solig dag.

27 Juni var det en dag med konfirmation. Jens dotter Veronica konfirmerade sig i landsförsamlingens kyrka. Efteråt var det konfirmationsmat i Nordanågården.


Veronica

JULI
Semestern började den 3 Juli och kunde väl inte börja bättre än med stadsfesten där Ledin uppträdde. Vi var där tillsammans med min kusin Lena och hennes man Ronny. Först var vi i Ursviken hemma hos dem åt och drack gott. Sedan öste vi på festivalen!! Härligt, Trevligt, Mysigt, Rockigt! Ja vad mer ska man säga för en helt lyckad kväll!

Tomas Ledin live från Stadsfesten i Skellefteå!


Linnea får tillbaka sitt körkort efter att ha skrivit och kört upp igen. En glädjens dag för henne och oss.

Hela Juli var vi hemma och åkte inte någonstans. Vi njöt av ledigheten här hemma på solbacksgatan i regn i sol och bad i pool. Här kommer lite sommarbilder från solbacksgatan 9. Jag fyllde 41 och Ida och Emma fyllde 17 år.

 
Doris njuter i solen på altan.     


Jag och Iris i Poolen som står på altanen.

 
Ida och Doris njute i Solen 


Min kompis Theres med sonen Jacob en solig dag på 
vitbergsbadet.

 
Jag och Doris njuter i hängmattan 


Jag och Doris i vår fantastiska glasaltan! Njuter värkligen
av att ha den. Å visst har vi vacker utsikt? mot skogen och 
berget.

SEPTEMBER
3-10 åkte jag och Lars på en utlandssemester till Kreta. Där fick vi sol, värme och bad i havet. Vi värkligen njöt denna vecka. Böcker lästes, chack spelades, maxi yatcy spelades och vi åt och drack gott.

   
Lars i solstolen på Kreta strand med en bok å öl visst =)


Jag äter en got gryta gjort på lamm.

  
Jag tar ett härligt dopp i havet!  


                               Jag och Lars

25-29 September bar det av till utlandet igen och denna gången med Jobbet. Resan gick till Mallorca. Vädret kunde ha fått vara lite bättre än det vi hade. Sista dagen regnade det något så otroligt. Den dagen hade företaget hyr cabbade bilar men det fanns inte en tanke på att kunna använda det. Vi var till Palma den dagen och det var tur att jag hade packat ner ett paraply i väskan, det var knappt det räckte för att hålla undan det regen som föll.

Här dansades det smågrodorna på restaurang, det sjöngs "hej tomte gubbar" ja vi var roligt tokiga =)

 
Min arbetskompis Camilla som jag delade rum med.


Smakade sniglar med en stor skräck i ögat!!


Jag på en restaurang vid hamnen i Alcudia, Mallorca.

OKTOBER
Min mor har detta år den 11 oktober blivit ålderspensionär. Men min mamma är ändå inte gammal och det syns inte att hon uppnått denna ålder, vare sig i utseende eller i den raska takt som hon fortfarande håller. I present gav vi henne en resa till Stockholm med hotell i två nätter. Hon fick även gå och se Buddy Holly med en av sina favoriter "Brolle".


Linnea och min mamma.

NOVEMBER
Linnea tar i mitten av november sitt pick och pack för att tillsammans med Marcus sätta sitt första bo. Det var med blandade kännslor. Plötsligt så har "pluttan" med snutte och tutte blivit stor. Får väl ändå vara glad att hon inte flyttade längre bort än i en lägenhet här i Burträsk. Hon han även denna månad den 22 fylla 19år. I present fick hon en säng från Ikea.

Det gungade ordentligt när det gäller politiken i Skellefteå kommun denna novembermånad. Skolor i kommunen är hotade av nedläggningar. Det blev många kvällsmöten av upprörda människor i byarna runt om i Skellefteå kommun. Orolig är jag för hur 2010 skall bli gällande detta, känslan säger att de kommer att bli fler. =(.

DECEMBER
Jag och Theres var och lyssnade på Maguns Carlsson i Bureå Kyrka en stämmningsfull afton med en härlig inrigning av julen i mitt hjärta.

Snön den dröjde men tillslut så kom den och det blev den vita jul man så innerligt önskar sig.

Julafton firamde vi här hemma. Vi var totalt 17 stycken. Vi dansade ringdans och Tomten kom med klappar.

I dag är det bara en dag kvar på året och detta året har bara rusat iväg och hur 2010 ska bli vet man bara en del av. En resa till Paris i April. Det stundad bröllop i Juli där jag och Lars ska vara värdfolk. Våra kompisar Theres och Patrik ska gå till prästen i Burträsk kyrka!!! Sedan väntas ev en resa till New Yok i nov tillsammans med Lars bror som fyller 50år. Vad mer året har att bjuda på får jag väl vänta och se.















Kommentarer
Postat av: Grannen

Vad fint summerat från året som gått. Ett riktigt Gott nytt år önskar vi våra favvogrannar. Kram Anna, Björn och tjejerna. Buster hälsar till Doris=)

2009-12-30 @ 16:10:45
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Gunnel S F

En jättefin nyårskrönika, den ide´n ska jag snuva till nästa år! :-)

jag hinner nog inte detta året!

Ett riktigt Gott nytt År! önskar hela vår familj till dig och din familj!

2009-12-30 @ 19:09:11
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Therese

Jätteskoj att läsa din nyårskrönika...ska ge mig på en nu jag med. Ha ett riktigt gott nytt år vännen. Vi hörs imorgon. Kram

2009-12-30 @ 20:11:39
Postat av: Ewa

Det var kul att läsa hur ditt år har varit.

H ett riktigt Gott Nytt År o sköt om dig.

2009-12-31 @ 08:01:16
Postat av: Mamma

Du har gjort en bra nyårskrönika,där ser man vad det händer mycket på ett år Kram Mamma

2010-01-07 @ 16:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0