Kakbak

Idag när jag kom hem på luch fanns inte Doris hemma. Jag förstod ganska snabbt att det måste vara våra grannar som hämtat henne. Jo visst var det så. Tusen tack! Hoppsa att kakan visar vår uppskattning över detta.

Har visst kommit in i ett stimm här hemma. Idag efter middagen startade jag och Ida upp kakbak. Det kom att bli tre kaksorter, regnbågskaka, sandkakor, snöbollar. Det är så roligt när tjejerna vill hjälpa till och vi har de ju så trevligt då också. Vid 20,00 var baket klart. Jag skyndade mig till soffan för att se "Bonde söker fru"

Men vad gör Per-Görgen?? att spela det spel han gör med brudarna, han kommer inte att få någon av de två som är kvar. Å på Rogers gård börjar det vara spännt. Helene som inte hela tiden vill laga mat. Hon borde ta sig en funderare för ska hon bo med Roger så kommer mycket tid att gå till att justa laga mat.


Kommentarer
Postat av: Grannen

Kakan satt fint.. hur god som helst! Vi åt en av dem till kvällsfika igår, det fanns inte en smula kvar. Lovisa var lite skeptisk till den rosa färgen först och undrade om du hade leverpastej i kakan, ha, ha. Men efter lite förklarande så gick det bra. Stackars barn som sällan får hembakat, tur vi har er! Kramar Grannarna på elvan

2009-12-03 @ 08:36:57
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Idaa

Jadu Anna nog har ni knasiga grannar men att ha leverpastej i kakan riktigt så knasiga är vi nog inte =)

2009-12-03 @ 18:39:49
URL: http://idaasasofia.blogg.se/
Postat av: mamma

Även mamma har bakat men har inte

ricktigt klart

2009-12-04 @ 16:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0