Inbrott

Under torsdagen hade en av våra grannar inbott i sitt hus. Detta skedde under tiden de var på sitt jobb mellan
7-16. Det hadde funnit nyckeln till vapenskåpen och därifrån tagit allt guld och lite pengar. Man blir ju alldeles kall i kroppen och tankarna bara snurrar i huvudet. Det kunde ju lika gärna varit vårat hus! Hur skulle Doris reagera om någon börjar stå med kofot bak i dörrarna? Skulle hon skälla och försvara borgen?

Tjuvarna har gått hela husläggan här så det har även beträtt våran gård. Ida kom hem vid 13,30 och gick då upp till skogen med Doris. När hon kom tillbaka vid 14,30 såg hon en bil, denna bil har även grannen sett vid ett av husen där inbrottet var.

Efter detta så kommer vi att installera inbrottslarm, jag vill inte ha objudna gäster här!! Kostar en del men vad gör man, vi vill ju skydda vår borg. Jag gjorde en lapp åt alla grannarna på nedre solbacken med ett förslag som jag fått från Jeloin Data i stan.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Usch ja det är riktigt otäckt med inbrott så nära inpå sig.

Vi hade också en våg här där vi bor för ett par år sen.Dom gick in hos grannar en natt som låg o sov på övervåningen dom märkte inget förrän på morgonen att någon varit inne.

Fy vilken känsla att någon rotat runt i mina saker.

Ha en fortsatt bra Lucia.

2009-12-13 @ 15:29:16
Postat av: Ullet

Ja fy fasen, det händer mycket här just nu och det är inte roliga saker. De kastade ju sönder rutan för tanten mittemot för någon månad sedan, det är helt sjukt vartåt det barkar just nu. :(

2009-12-13 @ 19:44:39
URL: http://gammelbyn.blogspot.com
Postat av: Therese

Usch jag ryser rent! In med larm på en gång. Det är tragiskt att det ska behövas men bättre larm än inte. Kram

2009-12-13 @ 20:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0