Brud

Dagen startade med 30 min promenad med Doris. Sedan var jag på badhuset vid 6,45 där jag simmade i 30 minuter. Känner mig stolt över de insattser jag gör gällande min vikt och min motion. Kan fuska i bland men försöker så mycket som möjligt att tänka mig för.

Vid kl 15 åkte jag ner till Skellefteå för att följa Therse och prova ut brudklänningen hon ska ha när hon ska stå som brud. Å så fin det var den hon valde, det stod mellan två stycken. Hon köpte även brudskor. Tänk så roligt att få stå som brud och känna sig så otroligt vacker för en dag. Turen har jag och Lars att på detta bröllop få vara värdfolk, det ser jag framemot!.

Ni som är gifta har säkerligen otroliga minnen från denna stora dag. Själv gifte jag mig 6/7-91. Den sommaren var det inte fint väder, men just denna dag var det varmt så det förslog. En av gästerna hade under dagen fått solsting och kunde inte närvara på vare sig vigsel eller midddag. Middagen och dansen hade vi i Bodbysundsbygdegård.

När vi befann oss på Atelje Viktoria ringde Emmma, hon hade missat bussen. Tur hade hon att jag var kvar i stan före efter det att Therse hade provat brudklänningar hade jag bjudit ut henne på middag. Emma hade ju turen att få åka med på detta. Det blev middag på Vikig. Jag säger bara en sak har ni inte varit där och ätit, gör det det har otroligt god mat. 

Innan vi åkte hem handlade vi i stan. Det är så skönt att ha gjort bort och handla idag för då får man göra helg fortare när det blir fredag.

Känner mig förkyld och snuvig hoppas bara att det går över. Har ett möte i stan i morgon, men känner jag mig hängig stannar jag hemma och gör klart bokslutet och momsen i stället.


Kommentarer
Postat av: Therese

Tack för smakråd samt god middag idag. Hur mysigt som helst har jag haft idag. Kände mig så vacker i klänningen och vackrare kommer jag bli med fin frisyr och smink. Kram

2009-12-03 @ 20:58:14
Postat av: Ullet

Vi firar 11 år i januari, men vi är urusla på att komma ihåg våra bemärkelsedagar, det är hemskt. Förra året kommer jag inte ens ihåg. Vi hade superdåligt väder, gifte oss i Kalvträsk kyrka o skulle åka till Umeå för att bo på Plaza o fick krypköra i snömodd fyra grader och storm i princip. :) Men kul hade vi! Vi hade Ske-ås vackraste bröllopstårta.. Och god. ;)

2009-12-03 @ 21:27:24
URL: http://gammelbyn.blogspot.com
Postat av: Anna

Tips mot förkylningar: 10-12 hela vitpepparkorn per dag, sväljes hela!Fungerar också mot magsjuka. Jättebra också i förebyggande syfte, i förkylnings-, magsjuke- eller influensatider. Kram Anna

2009-12-04 @ 19:10:56
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0