Bagarstugan

Idag har BFT bakat hällakaka i Burträsk bagarstuga. Jag och Ulla, en av arbetskompisarna mina, var i bagarstugan vid 6,15 i morrse. Det var då dax för att börja värma upp bakuugnen som vi förvärmt på tisdagkväll i 2 timmar. Det glödde ännu på morron när vi kom. Kl 7 kom vår förstegräddare Urban. Kl 9,30 kom andre gräddaren, Pär från Norsjökontoret.

Dagens bakning hade en god tanke. Vi hade i förväg skickat ut inbjudning till våra kunder att mellan 12-15 fick det komma till Burträsk bagarstuga och äta av det nygräddade brödet dricka kaffe och även bjudas på glögg och pepparkakor. Ja och skummtomater förståss =). De som kom tycket värklige om denna ide =). Ja vi har en ide till nästa år också, men det behåller vi för oss själva.

Det blev 160 hällakakor bakade under dagen. Så nu ligger det nybakad hällakaka i frysen =).

Till lunch kokade vi risgrynsgröt och de övriga från kontoret kom, Camilla, Kurt och Torbjörn. Det stannade kvar ända tills vi låste dörren 16,00.

Nu är man trött och slut och det är faktiskt första gången jag säger till Lars att jag inte orkar gå ut med Doris. Snäll som han är gick han själv.

Kommentarer
Postat av: Gunnel S F

Jo, men att baka i bagarstuga BLIR man trött av! Värmen och oftast att man står på benen hela tiden tar ju på. Men så duktiga ni är och så trevligt! :-)

2009-12-16 @ 19:51:30
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Therese

Oj en så mysig dag ni verkar ha haft idag. Måste vara jättemysigt att baka i bagarstuga, har aldrig gjort det. Syns på söndag. Kram

2009-12-16 @ 21:14:57
Postat av: Tomten....

Hur skum kan en tomat bli...? =)

2009-12-16 @ 23:33:18
Postat av: Åsa

Tomten, jag menar skumtomtar =)

2009-12-17 @ 13:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0