Som att befinna sig i utlandet

Ännu en dag med sol, bad, korsord och en god bok. I eftermiddag sade jag och Lars till varandra att det varit som i utlandet förutom att vi har gjort maten själva. Jag har legat i hängmattan och njutit! Ida, Aron och Linnea har varit på långnäset hela dagen. Emma har varit i Bygdsiljum hos Robin.

Efter denna otroligt härliga helg med sol känns det inte jobbigt att måsta jobba imorgon. Om solen skiner är det bara ett pluss och man kan nog njuta ändå. Det som är jobbigast är att man måste stiga upp så förbaskat tidigt. Jag är ju en som gillar att sova på morgon.

I går var vi till Ronny och Magdalena, där var även Monica och Hans. Vi bjöds på gott grillat med tillbehör. Vi spelade spel och hade musiktävling. Vi åkte hem kl 1,15, å fatta det var 18 grader varmt ute! Jag cyklade endast hem i linne och kjol och frös inte. Samhället var som den glömda staden. Inte ett gatljus var på, det var formligen bäcksvart. Tur jag hade lyser på cykeln, man såg knappt handen framförsig. Vi mötte på några ungdomar som nog hade varit i kvarnberget och haft någon fest. Av någon anledning fick jag för mig när vi gick och lagde oss att tänk om någon kommer in genom luftfönstrena när det är så mörkt ute. Jag kunde inte somna sista gången jag tittade på klockan var den 4. Gick upp och såg att det hade börjat ljusna å då kunde jag somna. Fattar inte vad det gick åt mig??

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja vilken helg vi haft, helt magiskt. Var inte så jättejobbigt att börja jobba idag när man haft denna vecka och helg. Hoppas Linnea får jobbet, har gjort allt jag kan nu tycker jag =). Kram

2009-08-10 @ 17:29:23
Postat av: Lars

Vad du är duktig Åsa som bloggar! Själv är jag nöjd att ha fått igång hemsidan igen. Nöjer mig nog med det...

2009-08-10 @ 22:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0