Nu känner jag stress

Hjälp!! på måndag ska momserna vara klara. I dag när jag gick hem hade jag tre stycken kvar att göra. Ja, jag borde hinna men idag innan jag skulle gå hem strulade det till sig med en kund. Jag hade bokfört fel. Kan ibland ta lite tid tills man hittar felet. I blan dkrånglar man till det för sig i onödan. Har i dag även varit på en information om de nya kassaregisterslagen. I denna branch gäller det att hålla sig uppdaterad.

Min mamma ringde strax före 16 och frågade om vi ville komma och äta där. Ja middag tackar man inte nej till. Vi skulle lämna igen "Vilma". Ja nu tänker säkert många vem är "Vilma"????? Jo vilma är en gammal orange volvo 142:a som pappa en gång just köpte av en kvinna vid namn Vilma så där av namnet. Linnea har använt "VIlma" när hon har arbetat och planterat skog. Vi kunde faktiskt sitta ute och äta mammas korvstroganoff och ris. Tack mamma det var gott. Vi gick en promanad runt byn i Mjödvatnet och avslutade besöket med en kopp kaffe och en god hembakad blåbärskaka.

Ja Ida mamma är visst förvirrad ibland =) Det är klart i gårdagens inlägg när jag skrev Linnea och Emma var det ju ditt namn Ida jag skulle ha skrivit =). Men du förstår det är inte alltid lätt med enäggstvillingar, ni är ju så lika =).

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja att leta fel i bokföring kan ju vara som att leta en nål i en höstack. Hoppas det löser sig. Men du är duktig så jag vet att du kommer ha allt löst till måndag. Kram

2009-08-14 @ 08:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0