En bra lördag

Det var länge sedan vi drog oss en lördag i sängen som just idag. Läste Norran och steg inte på förrän 9.30. Jag och Lars gick till järnaffärn och köpte lite små saker och passade på att fråga pm pris på glasbetong. Det kommer att bli glasbetongvägg som duchvägg i det nya badrummet.

I dag har Lars städat ur poolen och lagt den för vinterförvaring. Jag har städat förrådet bakan för garaget. Jag har nog aldrig kastat så mycket som jag gjorde. Vi har så mycket grejer som vi aldrig använder vi måste börja kasta.

Vi har även hunnit med en tur med motorcykeln. För mig var det första turen i år. Jag får inget sug att åka ut när det är mulet och regnet ligger i luften. Hösten är inte tokig att fara på små turer med motorcykeln. Ja vi får se vi kanske hinner med någon fler tur innan vintern.

Linnea och Emma åkte till Mjödvattnet på fotbollschup. Det ville se sin tremening Matilda spela fotboll. Våran tur med motorcykeln blev dit. Vi tittade på Matildas match och samtidigt träffade vi Lena, Ronny och Lovisa. Vi han surra lite gran innan det var dax att åka hem.

Linnea och Emma åkte till Bureå för att hämta Ida. Ida kom hem med en liter hallon och en halv liter blåbär. Av blåbärer gjorde Ida och Emma en blåbärspaj som vi åt upp efter middagen. Sedan har vi spelat spel. Det är kul när tjejerna själva ger det som förslag en lördagkväll.

I morgon blir det att åka till Umeå och se tjejerna spela fotbollsmatch.


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh så roligt med sällskapspel. Saknar det lite från när man bodde hemma och spelade spel med mamma och pappa. Åh ni kunde ju farit till Åliden och våldgästat oss lite =). Få bli en annan gång. Vi hörs. Kram

2009-08-15 @ 22:23:40
Postat av: Nan

Jag hoppas för Lars skull att det var han som steg på 9.30 och inte du=)Hälsningar Björn

2009-08-15 @ 22:24:46
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Lena

Mathilda tyckte det var roligt att ni kom o tittade på när hon spelade fotboll.Dom fick vinna en match igår,de var så glada plus en vacker medalj fick dom oxå. Ha det så bra! Kram Lena

2009-08-16 @ 19:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0